Aktualności, Kryptowaluty

Bitcoin sprzedawany przez sztuczną inteligencję?

bitcoin AI

OpenAI to firma badawcza zajmująca się sztuczną inteligencją. ChatGPT jest jednym z ich zaawansowanych chatbotów, który zdobył ponad 100 milionów użytkowników w zaledwie dwa miesiące po uruchomieniu. ChatGPT to duży model języka (LLM), czyli oprogramowanie szkolone na dużych zestawach danych, które potrafi generować teksty przypominające ludzkie odpowiedzi na pytania użytkowników.

Dzięki nowemu zestawowi narzędzi udostępnionemu przez firmę Lightning Labs, aplikacje sztucznej inteligencji, takie jak seria GPT od OpenAI, mogą teraz przechowywać, wysyłać i odbierać Bitcoiny (BTC).

Według Lightning Labs, jednym z głównych problemów obecnych w LLM jest brak wbudowanego internetowego mechanizmu płatności. Zmusza to platformy sztucznej inteligencji do polegania na przestarzałych metodach płatności, np. karty kredytowe. Wiąże się to z kosztami, które muszą ponosić użytkownicy końcowi. Ograniczane zostają przypadki użycia i utrudniany jest ogólny dostęp do oprogramowania AI.

Lightning to drugopoziomowa sieć płatności umożliwiająca tańsze i szybsze transakcje bitcoinowe. Według Lightning Labs Bitcoin jest natywną walutą internetu. Firma opracowała narzędzia, które integrują mikropłatności w Bitcoinach za pośrednictwem Lightning z popularnymi bibliotekami oprogramowania AI, takimi jak LangChain. Wprowadzenie Lightning do popularnych LLM nie tylko obniży koszty wdrażania oprogramowania, ale także zwiększy zakres możliwych przypadków użycia sztucznej inteligencji.

Jednym interesujących przypadków użycia, którym firma się podzieliła, jest możliwość tworzenia oprogramowania, które może pobierać opłaty za dostęp do interfejsu programowania aplikacji (API). API umożliwia komunikację między różnymi oprogramowaniami.

W poście opublikowanym przez Lightning Labs autorzy podają przykład oprogramowania lub agenta AI, który pobiera opłaty za dostęp do API innego agenta. Agent pytający zostałby zaprojektowany w taki sposób, aby płacić za dostęp do API agenta, którego zapytanie dotyczy, jednak dodatkowe płatności odbywałyby się dopiero po otrzymaniu satysfakcjonującej odpowiedzi.

„Właściciel prompta może zablokować dostęp do API, zdolnego do odpowiadania na zapytania. Potencjalni nabywcy mogą zwrócić się do swojego lokalnego agenta, aby ocenił odpowiedź według określonych kryteriów. Jeśli agent zaaprobuje odpowiedź, można dokupić kolejne odpowiedzi” – głosi wpis.

Mimo fenomenalnego sukcesu ChatGPT, Michael Levin, który odpowiada za rozwój produktu w Lightning Labs, w swoim tweecie przewiduje, że chatboty i interfejsy użytkownika (UI) to tylko początek. Twierdzi, że większość przypadków użycia będzie miała miejsce w jeszcze nieodkrytych przedsiębiorstwach oraz w aplikacjach typu Software-as-a-Service (SaaS).

„Interfejsy chatowe to tylko wierzchołek góry lodowej dla wykorzystania LLM. 90% przypadków użycia leży poza tym wstępnym wkraczaniem. Najbardziej przydatne produkty to nie będą interfejsy chatowe, ale produkty SaaS/Enterprise/API, które wykorzystują LLM do unikalnego rozwiązywania problemów użytkowników” – napisał Levin na Twitterze.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

13 − dziewięć =